استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
سرخط خبرها

کمرنگ شدن چهره‌های اصیل ایرانی در جامعه | عوارض عمل‌های زیبایی رو به گسترش است

  • کد خبر: ۱۸۴۹۸۸
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کمرنگ شدن چهره‌های اصیل ایرانی در جامعه | عوارض عمل‌های زیبایی رو به گسترش است
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران بیان داشت: اگر جلوی سونامی افسار گسیخته جراحی زیبایی را نگیریم به مراکز درمانی و نیرو‌های شاغل در حوزه درمان آسیب وارد می‌شود؛ در حالی که دنیا با این موضوع برخورد دیگری کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز بابک نیکومرام در نشست خبری بیان داشت: اگر جلوی سونامی افسار گسیخته جراحی زیبایی را نگیریم به مراکز درمانی و نیرو‌های شاغل در حوزه درمان آسیب وارد می‌شود؛ در حالی که دنیا با این موضوع برخورد دیگری کرده است.

وی ادامه داد: اینکه مردم دنبال عمل زیبایی هستند و مدام چهره افراد تغییر می‌کند و با سختی هزینه جراحی زیبایی را تامین می‌کنند، یک زنگ خطر جدی است.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به ضرورت توجه و نظارت جدی در اقبال زیاد پزشکان عمومی به جراحی پلاستیک خاطرنشان کرد: چرا نظام پزشکی و معاونت درمان در این خصوص ورود پیدا نمی‌کند.

قیافه اصیل ایرانی در حال فراموش شدن است

نیکومرام اضافه کرد: قیافه اصیل ایرانی در حال فراموش شدن است. وزارت بهداشت حافظ سلامت مردم است و می‌تواند در این خصوص و نظارت بر فعالیت در حوزه زیبایی و جراحی پلاستیک ورود کند.

وی با بیان اینکه زیبایی گردش مالی بالایی دارد، گفت: ۴۳۰ جراح پلاستیک و زیبایی در کشور داریم. عمل جراحی پلاستیک اجبار پزشکی نیست.

نیکومرام تاکید: نیاز به قوانین در حوزه زیبایی داریم. اولین انجمنی هستیم که کد‌های اخلاقی را در انجمن وارد می‌کنیم.

سوءاستفاده مالی و ورود افراد فاقد صلاحیت به حوزه زیبایی

مجید لاهوتی مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی نیز اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقبال زیادی به امور زیبایی ایجاد شده است، اما اکنون این امر گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: گسترش فضای مجازی کم کم به سوءاستفاده مالی و ورود افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای با مطامع مالی به این حیطه شده و نگاه آن‌ها فقط سود آوری است.

عوارض عمل‌های زیبایی رو به گسترش است | آمار مراجعان برای شکایت به مراجع قانونی بیشتر شده

لاهوتی افزود: روز به روز عوارض اعمال زیبایی رو به گسترش است و آمار مراجعان برای شکایت به مراجع قانونی بیشتر شده است و مربوط به افراد فاقد تخصص است.

مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: هر روز شاهد ورود بیشتر افراد خاطی در حوزه زیبایی هستیم که عواملی همچون وجود قوانین بازدارنده نا مطلوب است و باید بازبینی شود.

وی با بیان اینکه جراحی زیبایی نیاز جامعه نیست، ابراز کرد:جراح پلاستیک فردی است که ۷ سال پزشکی عمومی می‌خواند و ۵ سال جراحی عمومی و در نهایت ۳ سال جراحی پلاستیک می‌خواند.

لاهوتی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی مکلف به استیفای حقوق مردم و پزشکان است. در این سازمان قوانینی وجود دارد، اما گاهی آیین نامه‌هایی صادر می‌شود که ناقض اصل قانون است.

ممنوعیت ۲ جراحی زیبایی توسط جراحان عمومی

مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی متذکر شد: وقتی یک پزشک عمومی در تابلوی خود کلمه زیبایی را می‌نویسد فرد مراجعه کننده تخصص ندارد تا بفهمد این فرد متخصص نیست و انتظار داریم سازمان نظام پزشکی پیگیری کند و چرا این سازمان راه انجام خلاف از سوی این افراد را باز گذاشته است.

لاهوتی تصریح کرد: انجام جراحی بینی و لیپوساکشن توسط جراحان عمومی ممنوع شده است.

۶ هزار صفحه اینستاگرامی در حال تبلیغ جراحی زیبایی | ۴۷ درصد تخلفات قصور پزشکی است

همچنین، علیرضا صابری دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی گفت: نزدیک به ۶ هزار صفحه اینستاگرامی در حال تبلیغ در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی هستند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۷ درصد تخلفات پزشکی در سازمان نظامی پزشکی مربوط به قصور پزشکی است. سالانه ۹۰۰ میلیون مراجعه به پزشک در ایران شده است که یک دهم میزان تخلف و مراجعه برای قصور پزشکی است.

جراحی زیبایی توسط ۱۶۰۰ متخصصِ غیر متخصص

سید نجات حسینی، نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی نیز اظهار داشت: ۱۶۰۰ متخصص داریم که نه متخصص گوش و حلق و بینی هستند و نه جراحی پلاستیک، اما کار جراحی پلاستیک را انجام می‌دهند.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->